Bacalah

Seorang lelaki menikahi seorang gadis cantik. Dia sangat mencintainya. Suatu hari si isteri mengalami penyakit kulit. Perlahan-lahan dia mulai kehilangan kecantikannya.  suatu hari suaminya pergi untuk bekerja. Ketika pulang dari kerja dia mengalami kemalangan lalu kehilangan penglihatannya. Namun kehidupan pernikahan mereka terus berjalan seperti biasa. Tapi seiring hari berlalu, si isteri kehilangan kecantikannya secara bertahap. […]

​*ISTERI KERAP MEMARAHI SUAMI MEMPERCEPATKAN PENUAAN SUAMI*

Al-kisah, Imam Asy-Syafi’i adalah generasi tabi’it tabi’in atau generasi kedua setelah generasi sahabat Rasulullah SAW.  Imam Asy-Syafi’i terkenal sebagai ulama’ mujtahid fiqh. Suatu ketika beliau sedang berijtihad, beliau menghadapi masalah utk menentukan ukuran 1 sho’ = 4 mud, kerana waktu itu ukuran 1 mud bersamaan dgn 1 cakupan kedua telapak tangan. Ini dirasakan tidak adil […]

Sambungan….Metafizik +Motivasi untuk yang berusia 20 tahun keatas

​۞ اَللهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ        وَعَلَى آلِ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ ۞ Apa itu Alpha? Bab 1 ================== Baiklah. Pastinya awak semua dah tahu apa itu gelombang Beta, Alpha, Theta, Delta. Hihihi segan nak sembang kat sini sebab dikalangan kita  ramai yang lebih maklum berkaitan Bab  gelombang semua ni bagai kan. Anggap ajelah […]

Motivasi + Metafikiz . Untuk yang berumur 20 tahun keatas

Saya Nak Share Bagaimana Cara DELETE DAN INSTALL. (Re-Program) Sebelum Tu Sy Nak Tanya Bagi Korang Yg Aktif Sekarang Ni Tahun Kelahiran Korang Berapa? Berapa Ramai Yang Berumur 20Thn Keatas? Ok Kita Teruskan. Percaya Atau Tidak Manusia Bagaikan Komputer?Mempunyai Software? Saya Ambil Contoh. Sekarang Sy Berumur 25 Tahun. Saya Lahir Pada Tahun 1992.Dari Mula Saya […]

#NurSajat

​ Bagaimana NUR SAJAT dilahirkan Sebagai KHUNSA?. Sejurus selepas dia dilahirkan, pihak hospital terperanjat kerana mendapati dia memiliki dua alat sulit. Bagaimana takdir Allah itu harus ditangani? BIAR apa jua gelaran diberi seperti pondan diva, Ratu Mak Nyah dan sebagainya; Nur Sajat tetap utuh berdiri melebarkan sayap perniagaannya. Tidak mudah melatah, dia optimis hanya berpegang kepada pendirian […]

Perempuan pilihan lelaki cina..

​ Berkulit putih Gadis-gadis Cina memiliki kulit yang putih dan menawan macam gadis Korea. Tak dapat awek Korea, awek Cina pun jadi. Sekarang ni lelaki lebih berminat dengan gadis berkulit putih.2. Memiliki badan yang langsingKebanyakan gadis Cina berbadan petite dan memiliki badan yang langsing. Memang lemak tu tak wujud. Lelaki mana yang tak nak pasangan berbadan […]

Jangan buang dia

​Sebelum Keluar.. Ko Baca Jap. Hari ni kau mungkin rimas dengan dia. Hari ni kau mungkin cuak dengan perangai dia. Hari ni kau mungkin terluka dengan sikap dia. Hari ni kau mungkin dah mula benci dia.. Hari ni kau mungkin dah buang dia.. Bhai!  Ni aku nak bagitahu.. Setiap manusia tu ada sisi buruk dia. […]

Siapakah orang yang bahagia?

Siapakah orang yang bahagia? 💖 Orang yang BAHAGIA adalah orang yang berdamai dengan masa lalunya 💖 Orang yang BAHAGIA adalah orang yang tidak khuatir tentang masa depannya.  💖 Orang yang BAHAGIA adalah orang yang BERSYUKUR dan menikmati saat ini. Sesungguhnya ALLAH MAHA KAYA, cuma kita miskin meminta 😭😭 Pesan Saidina Ali:  Aku sudah pernah merasakan […]

Tempat pertama menerima sentuhan itu adalah HATI

​Saat Allah mencintai seseorang.. tempat pertama menerima sentuhan itu adalah HATI. Disitulah Allah melenyapkan segala rasa putus asa & kesedihan akibat dosa kita yang lalu.. kemudian rasa itu tadi bertukar menjadi sebuah harapan & keinginan untuk berubah menjadi insan berjiwa bersih…. Disaat kita benar2 mahu “BERUBAH” menjadi manusia yg lebih baik, hati kita pasti akan […]

Mencintai

​Saat Allah mencintai seseorang.. tempat pertama menerima sentuhan itu adalah HATI. Disitulah Allah melenyapkan segala rasa putus asa & kesedihan akibat dosa kita yang lalu.. kemudian rasa itu tadi bertukar menjadi sebuah harapan & keinginan untuk berubah menjadi insan berjiwa bersih…. Disaat kita benar2 mahu “BERUBAH” menjadi manusia yg lebih baik, hati kita pasti akan […]