Cara terbaik sapu sapu jer untuk hilangkan bau ketiak

“Apasal orang yang lalu sebelah aku semuanya tutup hidung? Aku ada bau badan ke? Jap aku ‘check’. Ishh basah lencun baju bahagian ketiak aku ni. Patutlah… Aduh nak buat macam mana ni. Kejap lagi nak naik tren. Nak buat apa untuk hilangkan bau ketiak ni. Dah tonyoh deodoran pun masih tak hilang tak bau ni” […]

Erti denyutan…

Rahsia Denyutan Anggota Tubuh Jika syaraf yang bergerak dibahagian :- Seluruh badan : merasakan kesenangan melihat keindahan Kepala : akan mendapat pahala dari raja Ubun-ubun : akan menjadi ketua\mentri Dahi kanan : akan mendapatkan wang Dahi kiri : akan mendapat kesenangan Alis kanan : akan memperoleh wang Alis kiri : akan berjumpa dengan kekasihnya Kelopak […]

Makna dari Surah Ar-Rahman

“Segala sesuatu memiliki pengantin, dan pengantinnya Al Quran adalah Ar Rahman.” , penamaan itu karena indahnya surah ini dan karena didalamnya terdapat sekian kali pengulangan ayat fabi ayyi aalaa’i Rabbikuma Tukadziban, yang diibaratkan dengan aneka hiasan yang dipakai oleh pengantin. Ar Rahman sendiri adalah Nama Allah yang berarti “Maha Pemberi nikmat dunia dan akhirat.”. begitu […]

Motivasi kewangan

Apa yang dimaksudkan hidup mengikut kemampuan?  #1 Berbelanja mesti kurang daripada pendapatan.  #2 Beli barang yang kita benar-benar mampu, yang mana tidak melebihi sumber kewangan kita.  #3 Terimalah hakikat bahawa ada benda yang tak mampu kita miliki. Kalau dapat buat ketiga-tiga perkara di atas, kita akan berjaya

Cara mendidik anak hyper active

Anak hyper – Kurang merasa bahagia. Sering peluk dan sayangi mereka. Ingin perhatian.  Anak yg tidak merasa dirinya bahagia dan bernilai… sulit utk membahagiakan org lain .LOA bekerja utk menarik ketidak bahagiaan kedalam diri si anak tersebut … Sering2 memeluk sebelum tidur  Setelah 30 min dia tidur bangunkan ..biar dlm .keadaan mamai reprogram sub consious […]

Hukum Minta Maaf Sebelum Ramadhan*

*Hukum Minta Maaf Sebelum Ramadhan* Ketika Rasulullah SAW sedang berkhutbah pada suatu Solat Jumaat (dalam bulan Sya’ban), beliau mengatakan “Aamiin” sampai tiga kali dan para sahabat begitu mendengar Rasulullah SAW mengatakan aamiin.  Terkejut dan spontan mereka ikut mengatakan aamiin.  Tapi para sahabat bingung, kenapa Rasulullah SAW berkata aamiin sampai tiga kali. Ketika selesai solat Jumaat […]

​DosaDosa Meninggalkan Solat Fardhu :

​​DosaDosa Meninggalkan Solat Fardhu : 1. Solat Subuh : satu kali meninggalkan akan dimasukkan ke dalam neraka selama 30 tahun yang sama dengan 60.000 tahun di dunia. 2. Solat Zuhur : satu kali meninggalkan dosanya sama dengan membunuh 1.000 orang umat islam. 3. Solat Ashar : satu kali meninggalkan dosanya sama dengan menutup/meruntuhkan ka’bah. 4. […]

Hartawan melayu Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary

*Latarbelakang Ringkas Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary.* ❤Tahun lahir : 1951 ⚪Pendidikan: SPM 💙Mula berniaga: umur 19 tahun (jual beli lembu dan kerbau) ⚫Kekayaan: AS$1,700 juta 💚Ke 8 terkaya di Malaysia 🔴Ke 655 terkaya di Dunia (Forbes) 💙Antara syarikat miliknya: MMC, Pelabuhan Tg. Pelepas, BERNAS, Gardenia, DRB-HICOM dan Bank Muammalat 🔵Kereta: Proton Perdana 💜Sumbangan sosial […]

Satu kisah tauladan bertajuk ~HIKMAH~

​Sebelum tidur………..mata sy mesti baca satu kisah yg bagus2……. ~HIKMAH~ Pada suatu masa dahulu, dikisahkan seorang lelaki ini berhasrat untuk berusaha setahun, kemudian bersedekah dengan apa yang diusahakannya selama setahun kepada orang susah. Setelah setahun berlalu, dapatlah dia mengumpulkan sebanyak beberapa ribu dinar. Kemudian, dia pun pun keluar pada malam hari untuk memberikan wang itu […]