Cara terbaik sapu sapu jer untuk hilangkan bau ketiak

petua hilangkan bau ketiak

“Apasal orang yang lalu sebelah aku semuanya tutup hidung? Aku ada bau badan ke? Jap aku ‘check’. Ishh basah lencun baju bahagian ketiak aku ni. Patutlah… Aduh nak buat macam mana ni. Kejap lagi nak naik tren. Nak buat apa untuk hilangkan bau ketiak ni. Dah tonyoh deodoran pun masih tak hilang tak bau ni”

Bau ketiak yang busuk memang memalukan! Bukan apa, tak selesa bila tengok orang tutup hidung bila lalu di sebelah.

Tapi nak buat macam mana, cuaca di Malaysia ni bukan sejuk macam oversea. Bila panas, bukan ketiak sahaja berpeluh, tapi satu badan pun sama.

Tak bermakna perlu dibiarkan sahaja, perlu buat sesuatu untuk hilangkan bau ketiak.

petua hilangkan bau ketiak

Foto Kredit: edition.cnn.com

10 PETUA HILANGKAN BAU KETIAK HANGIT DENGAN CEPAT & BERKESANJadi jika deodoran masih tidak boleh membantu, bolehlah cuba petua hilangkan bau ketiak ini.

10 PETUA HILANGKAN BAU KETIAK HANGIT DENGAN CEPAT & BERKESANJadi jika deodoran masih tidak boleh membantu, bolehlah cuba petua hilangkan bau ketiak ini.

label makanan sihat

Foto Kredit: healthfood.com

1. CUKA EPALSalah satu petua hilangkan bau ketiak adalah menggunakan cuka epal atau ‘apple cider’.Cara: Tuang cuka dalam mangkuk. Celup bebola kapas dalam cuka dan sapu pada ketiak. Atau bilas ketiak dengan cuka sewaktu mandi. Ia akan berbau masam pada awalnya. Tapi, ia amat berkesan menyahkan bau badan.cara hilangkan gatal

Foto Kredit: davidwolfe.com

2. SODA BIKARBONATSoda bikarbonat mempunyai banyak kegunaan selain untuk membuat kuih atau kek.Cara: Campur satu sudu jus lemon ke dalam satu sudu soda bikarbonat. Sapukan pes pada ketiak dan biarkan seketika kemudian bilas dengan air.Jika tiada jus lemon, boleh gantikan dengan tepung jagung. Paling mudah, campurkan sedikit air pada soda bikarbonat dan sapu selepas mandi.petua hilangkan bau ketiak

Foto Kredit: newhealthadvisor.com

3. HYDROGEN PEROXIDESelain farmasi, bahan ini biasanya boleh dijumpai dalam peti kecemasan atau ‘first aid kit’.Cara: Campur satu sudu hydrogen peroxide dalam satu cawan air dan gaul hingga sebati.Celup kain atau tuala bersih pada ketiak. Jika tidak sempat, boleh sahaja sapukan terus pada ketiak.hilangkan ketiak hitam

Foto Kredit: prettydesigns.com

1. CUKA EPALSalah satu petua hilangkan bau ketiak adalah menggunakan cuka epal atau ‘apple cider’.Cara: Tuang cuka dalam mangkuk. Celup bebola kapas dalam cuka dan sapu pada ketiak. Atau bilas ketiak dengan cuka sewaktu mandi. Ia akan berbau masam pada awalnya. Tapi, ia amat berkesan menyahkan bau badan.cara hilangkan gatal

Foto Kredit: davidwolfe.com

2. SODA BIKARBONATSoda bikarbonat mempunyai banyak kegunaan selain untuk membuat kuih atau kek.Cara: Campur satu sudu jus lemon ke dalam satu sudu soda bikarbonat. Sapukan pes pada ketiak dan biarkan seketika kemudian bilas dengan air.Jika tiada jus lemon, boleh gantikan dengan tepung jagung. Paling mudah, campurkan sedikit air pada soda bikarbonat dan sapu selepas mandi.petua hilangkan bau ketiak

Foto Kredit: newhealthadvisor.com

3. HYDROGEN PEROXIDESelain farmasi, bahan ini biasanya boleh dijumpai dalam peti kecemasan atau ‘first aid kit’.Cara: Campur satu sudu hydrogen peroxide dalam satu cawan air dan gaul hingga sebati.Celup kain atau tuala bersih pada ketiak. Jika tidak sempat, boleh sahaja sapukan terus pada ketiak.hilangkan ketiak hitam

Foto Kredit: prettydesigns.com

4. LEMON

Tinggalkan Balasan

Please log in using one of these methods to post your comment:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout /  Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout /  Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout /  Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout /  Ubah )

Connecting to %s