Jangan buang dia

​Sebelum Keluar.. Ko Baca Jap.

Hari ni kau mungkin rimas dengan dia.

Hari ni kau mungkin cuak dengan perangai dia.

Hari ni kau mungkin terluka dengan sikap dia.

Hari ni kau mungkin dah mula benci dia..

Hari ni kau mungkin dah buang dia..
Bhai! 
Ni aku nak bagitahu..
Setiap manusia tu ada sisi buruk dia. Macam kau la. Kau pun pernah jahat kan?

Setiap manusia tu, selagi bernama manusia.. mmg tak lari dari sifat kebinatangan.

Setiap manusia tu, mmg begitu sifat nya.

Kau nak cari yang perfect, kau tu perfect tak?

Knp asyik nak cari je? Cuba kau yang jadi perfect. Faham?
Dan..

Kau jangan pernah lupa..

Mungkin ada kebaikan yang dia pernah buat kat kau.

Mungkin ada doa2 dia utk kau

Mungkin ada kata2 dia yang mbuat kau kembali bersemangat.

Jangan pernah kau lupa semua itu..
Kerana apa?

Kerana umur manusia ni sehari semalam jak.

Kerana esok itu belum pasti milik kita.

Berpada2 lah nak membenci pun.
Jangan nanti bila dia dah tiada..

Kau mula nak rindu dia.

Kau mula nak hargai dia.

Kau mula nak rasa yang dia itu baik.

Waktu tu se sen dah tak guna.
Kalau nak sayang..

Sayang sekarang.

Kalau nak peluk..

Peluk sekarang.

Nyatakan rasa cinta itu.

Kerana umur kita ada hadNya.

Kerana mati itu bila2 masa.

Iklan

Tinggalkan Balasan

Please log in using one of these methods to post your comment:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s