Mencintai

​Saat Allah mencintai seseorang.. tempat pertama menerima sentuhan itu adalah HATI. Disitulah Allah melenyapkan segala rasa putus asa & kesedihan akibat dosa kita yang lalu.. kemudian rasa itu tadi bertukar menjadi sebuah harapan & keinginan untuk berubah menjadi insan berjiwa bersih….
Disaat kita benar2 mahu “BERUBAH” menjadi manusia yg lebih baik, hati kita pasti akan berbisik & seolah2 tahu.. Yang kita sangat membenci kejahatan kita yang lalu.. 
Bersyukur lah bila hati kita disentuh Allah secara tiba2 untuk BERUBAH daripada tidak disentuh sama sekali oleh Dia untuk kita kesali apa kesalahan & dosa yg kita pernah lakukan sebelum ini.. Itu lah cahaya hidayah..
Hidayah itu adalah milik Allah Yang Maha Kuasa. Hanya Dia yang mempunyai kuasa veto berhak memilih siapa sahaja hambaNya untuk diberikan hidayah, berjalan dijalan Islam yang sebenar.. 
Tiada siapa yang dapat merasainya kecuali dirinya yang telah dipilih Allah itu.. Ada org sampai skrg masih belum terima hidayah Allah utk berubah, maka bersyukur lah kita kerana kita adalah org2 terpilih menerima hidayah Allah swt.. 
Andai dulu kita seorang yang panas baran, sekarang seperti nya telah menjadi insan yang sangat tebal dgn kesabaran..
Andai dulu kita seorang yang tidak menjaga solat, sekarang menjadi gelisah jika terlewat melakukan solat..
Andai dulu kita tidak menutup aurat, kita sudah mula menutup sedikit demi sedikit..
Andai dulu kita pernah jadi jahat, sekarang telah bergelar ustaz/ustazah, memberi ceramah di masjid-masjid.. Subhanallah.. 
Hebatnya Allah… Hebat hidayahNya.. Hanya dengan setitis hidayah, mampu mengubah seseorang menjadi orang yang sangat berbeza… 
Semoga Allah sentiasa memberikan hidayah kepada kita dan orang-orang yang ada disekeliling kita, aamiin. Washallallahu ‘ala nabiyyina Muhammad wa ‘ala alihi washahbihi ajma’in..

Iklan

Tinggalkan Balasan

Please log in using one of these methods to post your comment:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s