Kenal! m0od s3sudAh dan s3beLum DatAnG BuLaN

Menurut satu kajian, gurlz yang hormonnya tidak stabil dikatakan lebih banyak ‘manja @pun ngada2’ serta kurang sukses dalam pergaulan seharian. Tapi, betul dan boleh dipercayai ke? Betul atau tidak, tak ada salahnya jika you all kenali dan try atasi gangguan kadar hormon yang ‘turun naik’ itu. Macam mana caran ya? Nak tahu, you all kenalah baca artikel di bawah ini sampai habis.

Minggu I – Minggu Setelah Haid Pada minggu ini, setelah haid selesai, kadar hormon estrogen mulai naik. Jadi, secara psikologi you all akan berasa lebih yakin, bersemangat dalam menghadapi aktiviti harian. Manfaatkan situasi yang menyenangkan ini untuk merancang aktiviti yang tergendala. Misalnya, siapkan kerja-kerja sekolah yang terbengkalai atau membereskan urusan keluarga yang tertunda.
SARANAN Ziera : Pada masa nie biasanya kulit you all agak sensitif. Jadi, rawatlah kulit dengan hati-hati dan hindari perawatan kecantikan yang menimbulkan rasa sakit, seperti waxing atau peeling wajah.

Minggu II Masa Subur Inilah saat hormon estrogen berada pada titik puncak dan produksi hormon progesterone juga meningkat.

Efek psikologi yang you all rasakan pada saat ini adalah merasakan diri sangatlah seksi dan sensual.

Tak hairanlah jika

pada masa nie sikap you all agak menggoda.

Manfaatkan situasi ini untuk menebarkan pesona dan energi positif yang ada pada diri kepada semua orang. Ini akan membuatkan semua orang akan lebih menyukai diri you all

Iklan